fredag 20 december 2013

Julen...

...är en speciell tid för oss missbrukare. Inte bara för oss, men kanske på ett annat sätt. Många av oss har ett ganska ambivalent förhållande. En del är direkt infekterade av det som ska vara så fint, vackert, stämningsfullt och glittrande. En press på att vara vällyckad. Själv har jag skaffat mig egen rätt till wildcard under julen. Det innebär att jag ger mig själv rättigheter att avvika eller utebli när jag inte ser det som ett plus att vara närvarande eller delta.

Viktigt att vara omsorgsfull mot sig själv i livets parad. Att inte marschera med bruten fot eller hög feber.

Vila. Återuppbyggnad. Självinsikt. Respekt.

2 kommentarer:

  1. Det är väl inte du som klipper topparna av julgranarna..?....Puh, trodde väl inte det heller
    :-)

    SvaraRadera