tisdag 4 mars 2014

Vaknar tidigt...




Gör det nu för tiden. Med eller utan alarm. Vill upp på morgonen. Och för all del, gärna ned igen. Men disciplinerar mig ofta till stående läge. Går lite i backspegeln. Ser tillbaka på vad som ser/har skett. Har sprinterhastighet på ett begynnande långdistanslöp. Inte konstigt att jag är trött. Söker vattenpassen i mitt liv. De som stabiliserar. Gör mig tung och planar ut när förändringarna lyfter mig högre än jag tål för tillfället.

Jag vet. Blir diffus och flummig i snacket. Men det är svårt att skriva från levern och rakt ut ibland. Av och till integritetslöst. Ibland bara svårt.

Frukost.



4 kommentarer:

  1. "...skriva från levern och rakt ut" Vilket talande uttryck! Tack för att du delar med dig på just ditt sätt! Kram och dunk i ryggen! Du gör ett fantastiskt arbete!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tina. "Lever"-uttrycket är bara försvenskat från norskan, så det ska jag lämna äran vidare för :))

      Radera
  2. Du ser godt ut Kekke!
    Hs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar! Har inspiration till frisyren från känt håll!

      Radera