tisdag 4 mars 2014

En vecka...

...utan inlägg. Tre veckor kvar på klostret. Tiden går nu ruskigt snabbt. Kanske lagom, kanske alltför snabbt. Träningsprylar på plats hemma. DET är skönt. Vet att jag har tillgång på kroppslig harmoni utan att behöva äntra dessa publika ställen med alltför hög och dålig musik. Lär mig om allt jag kommer över om kropp och hälsa. Näringsintag. Ersätter den tidigare passiviteten med aktivitet. Designar en förändring jag tror att jag kan leva med. Och framför allt VILL leva med. Har gått ner nästan tio kg på två månader utan att försöka. Träning och näringsintag har gjort sitt. Får se var det landar. Fokuserar hälsa.

Saknar utan darr på stämman det goda glaset med vin eller whiskyn en stormande höstkväll. Men det kommer när det kommer. Om det kommer.

Ska träffa arbetsgivare i morgon. Blir intressant när jag nu står med fast jobb utan "jobb". Får se vad de finner på.

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka in i våra liv. På ditt påtagliga sätt i ord i stället för bara i tanken. Björn

    SvaraRadera
  2. Tycker om att vara påtaglig.

    SvaraRadera