onsdag 19 mars 2014

Sista natten...




...med gänget. En märklig tid. En märklig gemenskap. En osannolik men likväl befintlig period i mitt liv.

Sitter på ett naket rum utan det som var "mig". Flyttlasset gick i onsdags förra veckan och har inte sovit här sedan dess. Men i natt ska jag ligga i min säng en sista gång.

Har fått en massa cred från både de som känner mig bra och mindre bra de senaste månaderna. En total makeover som har kostat men gett ofantligt tillbaka. Att sanera sig själv så genomgående är spännande. Få förunnat. Samtidigt är jag som en Bambi på nyis. En glad skit med sikte på grönt gräs i vårsolen.

Kan se tillbaka på tiden i klostret som dokusåpan där några kom ut som vinnare. Några i samma roll som tidigare. Och några som det gick till helvete för. Sådan är statistiken. En tredjedel klarar sig väldigt bra. En tredjedel fortsätter ungefär som tidigare. Och sista gänget går rakt ner i diket.

Lämnar gemenskapen med lättnad och sorg. Som en broder sa: "Detta är en konstruktion du inte kan leva med resten av livet." Så är det. Teori och praktik är över. Nu är det hardcore som gäller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar