onsdag 18 december 2013

Julelunch...

...idag. Med mina sju bröder och ca lika många av personalen vi har kontakt med på huset. Gjorde min nya variant av Jansson. En Rösti med lök och soltorkade tomater, lite kryddor och rømme, toppat med riven ost. En liten succé bland alla köttätare. Fick julstämning i kroppen för första gången på många år. Två av pojkarna spelade gitarr till kaffet. En av dem med skolad röst. Så jävla tårdrypande vackert. Nyheten om behandling har sjunkit till ro inombords. Trivs här. Har "bästa" rummet. Ett av de mindre men med utsikt över hela Drammen. Eget handfat på rummet. Trivs, tro det eller ej, faktiskt här! Har det jag behöver för att må bra av ting å tang. Människor som vet, har varit ute en vinternatt förut, å snacka med dygnet runt. Biljardbord i källaren. "Personlig tränare" fem dagar i veckan. Gruppsamtal två timmar varje förmiddag. Tillgång till psykolog för enskilda samtal. Kort sagt, som jag upplever det nu, ett väldigt passande upplägg för mig!

Har dessutom fått totalansvar och egen budget för maten till mig själv. Innebär att jag handlar vad jag vill, när jag vill, och tillagar det hur jag vill, så länge jag lämnar kvitton på mina inköp. Passar mig utmärkt :))

5 kommentarer:

  1. Det låter som du har hamnat rätt. Jag hoppas det också ger dig verktygen att hamna rätt "där ute". Heja Kekke!

    SvaraRadera
  2. Hej Kekke, Jag är tillbaka i bloggläsandet efter några dagars magsjuka och lönekörning. Ibland kommer allt på en gång, Har dock tänkt på dig/ Björn

    SvaraRadera
  3. :))
    Livet på en pinne...
    Kram K

    SvaraRadera