tisdag 14 januari 2014

Innesittardag...





...idag. Blir så trots intentioner. Ibland. Kökstjänst denna veckan. Står upp mitt i natten, dvs klockan sju. Sätter på kaffe, tar en dusch och ställer fram frukost till kompaniet.

Märkligt att bo i kollektiv med sju andra män jag aldrig träffat tidigare och troligen aldrig kommer att se senare i livet. Det enda vi har gemensamt här på tredje våningen är att vi prövar att komma fram till ett liv utan missbruk.

En del har det svårare än andra. Ålder och status i livet är olika. Likaså karriären på väg hit. En del har varit både här och på andra hak med samma mål. Och misslyckats. För andra är det första gången. Som för mig. Vägen till målet går olika vägar och målet definieras med olika ord.

Men i morgon sitter vi tillsammans vid frukostbordet och ser fram mot en ny dag i ett snöfyllt Drammen.

2 kommentarer:

  1. Nej, hur kan någon veta vad som krävs av en annan människa att bryta en stark vana, ett missbruk. Alla vi som följer dig hoppas att vi kan visa vårt stöd, likväl som att vara med dig i våra tankar och ge dig den styrka du behöver. Den styrka vi vet att du har, bara du kan finna den i rätt sammanhang igen. Kärlek / Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina ord Björn!
      Vet vad de betyder för dig och du vet vad de betyder för mig :)
      Tänker att jag har det förträffligt som får jobba med mig själv. Inte alla som får den möjligheten.

      Kram K

      Radera