tisdag 4 februari 2014

Fet värk...

...i axlar och nacke. Den typen som får en att bli ödmjuk för de dagar man inte har den. Livets goda dagar. De vi tar för givet. Tror att den har sina psykosomatiska grunder. Vi är komplexa varelser som bär på både psyke och fysik tätt knutet samman. Bägge gillar att göra varandra gällande. Oavsett jagets accept eller förnekande. Min banala tolkning av läget här och nu är i klartext: "Ta't lugnt!!"

Drömmer avancerat oxå. Ren mental akrobatik. Sociala sammankomster av aldrig skådad art. Bergman och Norén skulle gillat läget.

Hade en spännande gruppsession idag. Om de sociala relationerna i våra liv. Jag pratade om er...! Ni är ju en del av mitt liv. Och jag en del av just ditt. Eftersom du faktiskt läser denna mening just nu. Att se var människor finns i ens liv. Geografiska och mentala avstånd. Inte alltid de samma längderna på de två. Vad "...aniahanna!" har betytt för mig. Att möta er på ett gammalt/nytt sätt. Formulera mig på ett privatprofessionellt plan. Leva inifrån och ut.

Har fått lite olika tankar tillbaka på ...aniahanna's framtid. Offentlig/privat.

Tänker vidare. Tränar musklerna. Skärper sinnen.

3 kommentarer:

  1. Var är alla kommentarer? Vi är ju fortfarande här. Denna blogg är lika viktig för oss som den är för Kekke!! KOM IGEN

    SvaraRadera
  2. Längtar efter att träffas och prata. Det känns svårt här. Idag ialla fall. Kram!

    SvaraRadera
  3. Du kan vara helt säker på att vi finns här Kekke, om än i tysthet. Elin

    SvaraRadera