fredag 14 februari 2014

Badvattnet går...

...men barnet stannar. Har en extra intensiv process på G. Sju viktiga behandlingssamtal de sista två veckorna. För hela gruppen. Fascinerande med dynamik mellan människor. Plötsligt är det moget och bubblan brister.

Känner mig stark i kroppen. Skrotlyftandet gör skillnad. Njuter träningspassen. Det som jag tidigare såg som nördigt och nästan föraktade har blivit en passion.

Respekterar mig själv som människa. Är en snygg och smart man med potential för framtiden. Tar in luften i lungorna och sträcker ut ryggen. Känns ovant. Nästan genant. Jobbar på att tryggheten ska slå rot inuti. Den ensamma jäveln i magen, med livsångest och rädsla för framtiden, har fått en kamrat att dela rum med.

Är nykter. Hur länge det dröjer innan jag tar mig ett glas vin får framtiden utvisa. Det blir i alla fall inte detta år. Kanske aldrig. Det får framtiden berätta.

Det nybadade barnet fick som belöning fem nya skjortor när han passerade Carlings. Tvåhundrafyrtiofem kronor fattigare. Fem skjortor snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar