tisdag 28 januari 2014

Funderar på...

...att släppa sidan loss. Att dela detta med omvärlden utan begränsningar. Ting tar tid och mognad är en process. Ser på Smilla som nu vågar att gå utan att hålla sig i något. Länge har hon tränat både sina muskler och sitt psyke till att bokstavligen "våga stå på egna ben".

Vet inte om det blir så. Vet heller inte om det är en klok beslutning. Texterna behöver å gås igenom. Kanske saneras. För er läsares del är det kanske kommentarer ni vill ta bort. Eller så klarar hela bloggen att offentliggöras som den är. Tror ju inte att det blir någon direkt rusning till sidan min. Det handlar nog mer om mig själv som person och vad jag accepterar är en allmän del av mig själv. Märker ju inte minst att jag skriver mer och mer allmängiltiga ting och mindre specifika och självutlämnande. Att det som för två månader sen var en kris nu kan ses i ljuset av en framgång och på så sätt bli en styrka inte alla människor har eller en resa inte alla får uppleva. Ni som känner mig gott vet ju vad jag menar och hur jag fungerar. Tog för övrigt skägget strax efter midnatt och efter ett tidigt besök på Statoil innan frukost för å köpa batterier fick jag trimmern till å ge mig ett nytt skalleper-approach. Förändring behöver ibland bli visuell.

Ska fundera på saken. Idag är det för övrigt årsmöte med jobbet. Föreningen ska läggas ned och uppslukas av en större, vackrare och mer effektiv sådan. Vi får se om och hur det ska gå till. Förändringar tar tid!

2 kommentarer:

  1. Skalle-Per? Man blir ju nyfiken på din nya look. Tror bild är på väg.
    Apropå att våga släppa loss. Artisten Lisa Miskovsky har ett fint motto: Släpp sargen!

    SvaraRadera
  2. Jag är nog mer tveksam till att släppa loss sidan. Inte för att det som skrivits och kommenterats är för privat, utan för att det kan hämma framtida texter och kommentarer. Vad vinner man på att släppa det fritt? Jo, att andra i samma sits kan känna igen sig och få styrka. Vad förlorar man? Ett privat och personligt förhållningssätt och en frihet i ärligheten. Om den ska släppas fri ska det nog göras när sidan inte längre har samma vikt, när du/vi är klara med den. När den inte längre är ett andningshål till dina geografiskt utspridda vänner. Kram J

    SvaraRadera