fredag 21 februari 2014

Att närma sig...

...slutet av en period. En intensiv period. Blir en slags sorgeprocess. Om fyra veckor är jag både starkare och svagare än de flesta jag har runt mig. Har en framtida arbetssituation som jag vet nix & noll om. Många spännande möjligheter och en del del gropar att snubbla i. Sånt som livet är. Bara mer medveten nu.

Ett av uttrycken som har varit är att "bli kamrat med sig själv". En ny input är "att ta för sig från översta hyllan". Vi delar erfarenheter och one-liners på klostret. Det mesta kommer från egna diktat. Egna erfarenheter eller kanske snarare ickeerfarenheter. En inombordslig klassresa som är satt igång. Fortsättning följer.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att det finns en konstig trygghet i behandlingen. Att vara omgiven av människor man delar något med. Men på något sätt har du nog blivit en klokare människa. Om än densamma. Hel. Trasig. Hel. Älskad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skriver vackert min vän! Och sant...

      Radera